Wil je creatieve ideeën horen over communicatie die goed aansluiten bij jouw doelgroepen en gelijk aan de slag met de uitvoering? Dan moet je mij hebben. Graag zet ik mijn ervaring bij de Rijksoverheid en in het bedrijfsleven in om jouw idealen te laten uitkomen. Communicatie komt in veel vormen. Zo ontwierp ik voor het Ministerie van OCW een interactieve expositie die het verhaal over onderwijsvernieuwing laat zien door de ogen van studenten. Maar ook een professioneel tijdschrift behoort tot de mogelijkheden. We kijken samen wat het meest effectief is. Zelf geloof ik in interactieve communicatie: jouw doelgroep weet heel goed wat die nodig heeft om diens werk goed te doen. Laten we daar vooral gebruik van maken.
Een mooi tijdschrift verbindt
Voor de onderwijsvernieuwing MBOin2030 van het ministerie van OCW en het mbo maakte ik dit tijdschrift. Het bevat alle resultaten van de vier vernieuwende thema’s. Natuurlijk hadden we daar een dik rapport over kunnen maken dat precies in de onderste la van je bureau past, maar mensen waren enthousiaster over dit voorstel. Alle onderwijsvernieuwingen kwamen neer op het mogelijk maken van een leven lang leren. Ik bedacht dus de rubriek LLLater, waarin ik twee mensen aan het woord laat over hun lerende leven. Wendelisa, die aan het begin staat van haar carrière, en Miranda, die nu de vruchten plukt van een leven lang ontwikkelen. In mijn portfolio kun je zien hoe mooi het tijdschrift geworden is.
Tip: profiteer van mijn ervaring
Dankzij mijn journalistieke achtergrond (je weet, een leven lang ontwikkelen) heb ik extra communicatiemiddelen tot mijn beschikking. Ik heb ruime ervaring in alle journalistieke genres, kan omgaan met deadlines, kan doorvragen, kan hoofd- en bijzaken onderscheiden en, niet onbelangrijk, kan in eenvoudige taal ingewikkelde onderwerpen presenteren. Mijn huzarenstuk was een artikel voor het AD over zwarte gaten en ruimtetijd. Dat maakt mij tot een veelzijdige communicatieprofessional.